”Ceritera ini dibintangi oleh: Penulis sebagai Aku/ Suami Penulis sebagai Didi/ Ibu Penulis sebagai Mak/ Bapa Penulis sebagai Ayah/ Ibu Mertua Penulis sebagai Mama/ Bapa Mertua Penulis sebagai Abah”

8/12/2022

Cairo, Egypt #1

25 - 27 July hari tu aku ke Cairo atas urusan kerja. Jadual memang packed gila, sepatutnya pergi sampai 29hb tapi disebabkan hal yang tak dapat dielakkan, terpaksa balik 27hb. Mereng rasanya otak sebab baru nak tune dengan masa kat sana, dah berubah balik masa. Beza waktu Malaysia dengan Cairo adalah 6 jam.

Flight aku pukul 2.45am, 25 July, tapi aku dah pergi KL 22 July sebab Suami aku ada game rugby on Saturday and saja nak spent masa together sebelum kena tinggal. Beli jiwaaa beb haha walaupun kejap je perginya pun adoi.

Naik flight Qatar Airways. Lama uii tak pergi airport, rindu betul suasana tu. Husband aku hantar sampai KLIA. Lepas kahwin ni 1st time tinggal dia jauh. Lain macam betul perasaanya, rasa berat je, rupanya dia pun rasa yang sama. Anyonyo. Haha.

Aku transit dekat Doha. Sampai Doha 5am lebih. Wah macam kejap je kan? Ok sila tambah 6 jam hahaha. Dah la naik ekonomi, sakit sendi2 aku. Nasib boleh lena. Makanan atas flight pun sedap, movie2 pun menarik tapi aku tidur lebih dari tengok movie haha.

Terkejut aku 5 pagi dah terang macam ni. Sekarang musim summer so siang panjang. Masuk Subuh pukul 3 pagi 😆


Desert

Transit dalam 3 jam je, makan je kerjanya time tu. Pukul 8am lebih gerak ke Cairo. Sampai Cairo pukul 11am macam tu terus pergi lunch. Habis lunch, checked in hotel. Aku stay dekat Intercontinental Citystar. Best hotel ni sebab bawah dia mall and dekat dengan airport.  Oh sekarang musim buah tembikai, cherry, rock melon, anggur, mango dan macam-macam lagi kat sana. Buah2 dia sumpah sedap gila. Huaaa cant move on dari buah2 dia. Lemak, manis, lembut, juicy and paling penting murah gila. Anggur sekilo dalam RM4, cherry dalam RM2. Tapi tak bawa balik sebab berat haha.

Ok sambung bebel. Memang kelam kabut betul hidup time tu, dengan kepala tak betul, sampai je terus kena pergi site visit. 

Majoriti rumah dekat sini semua strata, memang susah nak jumpa rumah landed. And majoriti memang ni keadaannya nampak kusam sebab dorang selalu kena ribut pasir.

Pemandangan dari bilik aku

Matahari atas kepala ye. Terik nak mampus. 36°c - 38°c 

Malam tu aku ada formal dinner pukul 8pm aka pukul 2am waktu Malaysia. Mana tak biol wehhh hahaha. Ada orang tanya aku okay ke tak maybe sebab muka aku koyak gila time tu. Aku cakap je tak, I need my sleep. Gitu sleeping beauty punya perangai haha.

Ceritanya tak panjang pun tapi aku malas pulak nak sambung. Till then! Haha

6 comments:

  1. Patut la lama hilaaaannggggg...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha pergi nya tak lama, paperworks banyak tu yang lama hilang.

      Delete
  2. Replies
    1. hehe tq for spending your precious time here

      Delete
  3. nadia, lamanya tak komen blog nadia ni...okay, nak baca mana yang tertinggal. this post will be the first pot i will comment!!

    wahhh..gi cairo, mesti best tapi tak best sbb sekejap, kepala mesti tingtong sebab jetlag terukkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha pergi negara lain memang best tapi betulll pergi kejap sangat tintong jadinya. yela pergi sebab kerja kan, melawat ni yang mana sempat selit je dah alang2 ke sana.

      Delete

Thank you for your time reading my experiences and thoughts.

If you have any inquiries that need urgent reply, kindly email to nadiaroslan261@gmail.com

Awesome!