”Ceritera ini dibintangi oleh: Penulis sebagai Aku/ Suami Penulis sebagai Didi/ Ibu Penulis sebagai Mak/ Bapa Penulis sebagai Ayah/ Ibu Mertua Penulis sebagai Mama/ Bapa Mertua Penulis sebagai Abah”

10/04/2022

Sehari di KL

Rabu lepas aku teman Suami appointment di HAT KL. Kami bergerak Selasa petang. Sampai je terus checked in di Expressionz Proffesional Suites Kuala Lumpur, sebelah bangunan BERNAMA. Kami book bilik tu melaui Air BNB. View dia cantik mengadap KLCC and ada infinity pool mengadap KLCC tapi nak mandi sana kena bayar RM10/orang sebab dia nak limitkan orang. Ada pulak macam tu management nya. 😕 Kami tak pergi pun, membazir je. 


Malam tu aku ajak Suami ke Suraya Seafood Kg Baru yang viral tu. Sebab hari kerja takde la kena beratur and servis laju. Boleh la tak de la wow sangat. Aku order tomyam ayam, kerabu sotong. Sotong dia fresh tapi tomyam dia manis padiaaa. Then aku makan latok. 1st time makan, sedapp benda tu. Yang sedap sambal dia tu je, latok tu makan kosong masin weh haha. 

Makan ratah and jadi ulam makan dengan nasi 

Suami tak berapa sihat time tu so kami terus balik bilik. Esoknya dia pergi appointment sorang, aku terbongkang tidur dalam bilik haha. Eh kata nak teman? Teman memandu je kakakaka.

Dia balik pukul 10 lebih bawak Nasi Kerabu as breakfast. Sedap! Dia beli dekat cafe HAT KL. Nasi banyak tapi aku mampu habiskan huahuahua. 

Sebelum balik dia ajak lepak MidValley. Suka nau Suami aku pergi MV. Sesuatu sangat, mesti selalu dating kat sana dulu 😏 Merasa la aku pergi DIY paling besar dekat Malaysia haha. Orang lain masuk MV bawak paper bag jenama-jenama terkenal, aku dengan bangga hayun paper bag DIY ke sana sini (tapi most of the time Suami yang bawak) haha. Mustahil la masuk DIY tak beli apa-apa kan? Haha

Then kami merayap lagi. Suami ajak makan dekat Snowflake. 1st time makan dekat sana. Ambil Best Seller Cold. Uihhhh memang sedap wehhh. Berebut makan dengan Suami sebab order 1 mangkok je sebab lepas tu dah cakap nak beli Taco Mexican haha. Makan je kerja kauu!

Nampak macam tak sedap kan? Tapi sedap gilosss haha

Lepas tapow taco kami pun nak ke parking lot. Lalu jalan lain, tak tahu kenapa lalu jalan bersimpang siur. Then lalu depan AEON Big dalam MV tu, ternampak pulak offer TV sebesar alam depan tu. Aku pandang Laki aku, Laki aku pandang aku sebab kami memang tengah cari TV. 

Dah setahun pindah rumah baru ada rezeki lebih nak cari TV. Kami nak cari Android TV sebab boleh download apps guna google store tapi yang promo tu Smart TV. Bila tanya dekat SA dia cakap ada 1 TV jenama Philips yang harga lebih kurang tapi Android TV.

Hape lagi, pergi tengok, belek2 sikit terus ambil haha. Siap dapat voucher RM100 lagi. Bergelak ketawa la aku dengan Suami sebab kami suka buat benda tak plan. Plan lain, jadi lain haha. Time nak load dalam kereta tu berpeluh jugak la sebab memang ngam2 sui je weh masuk kereta sedan aku. Kalau ambil inchi besar sikit alamatnya kena ikat TV atas bumbung kereta la bawak balik haha.

Dah berjaya kami terus ke Decathlon paling besar dekat Malaysia katanya, Decathlon Shah Alam. Misi perjalanan kali ni memang nak pergi semua tempat paling besar dalam Malaysia haha. Dalam perjalanan makan Taco Mexican tu. Padat isinya, ada Turkey rice ada mashed potatoe ada ayam, memang kenyang gila.

Sama je dengan Decathlon PJ

Kat sini cari barang budak office pesan, dorang tengah gila swimming haha. Aku beli goggle ada power, beli swimming cap dengan legging je. Bila ntah nak pergi swimming haha.

Then balik. Singgah dinner dekat Ipoh Night Market dan esoknya aku kena diarrhea. Tu cerita next post. 

6 comments:

  1. semua ambik yg paling besar nampaknya...DIY paling besaq, decathlon paling besaq...tv besaq

    ReplyDelete
  2. Uncle kalau swimming tak pakai swimming cap nampak macam pontianak berenang!

    Pool kena charge? Cheh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha cuba camtu swimming malam Uncle.

      kan? tak pernah kene caj kat mana-mana sebelum ni, paling tidak pun just limitkan masa penggunaan.

      Delete
  3. Amboihhh.. semua kedai paling besar dia pegi. Mr DIY . Decathlon. Kami ke Decathlon, beli kasut renang. Merasa la mandi sungai pakai kasut ringan.Hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi saja nak merasa orang kata. tu la memang sedap pakai aqua shoes tu. hari tu beli pergi water rafting tapi banyak pulak pasir masuk haha

      Delete

Thank you for your time reading my experiences and thoughts.

If you have any inquiries that need urgent reply, kindly email to nadiaroslan261@gmail.com

Awesome!