”Ceritera ini dibintangi oleh: Penulis sebagai Aku/ Suami Penulis sebagai Didi/ Ibu Penulis sebagai Mak/ Bapa Penulis sebagai Ayah/ Ibu Mertua Penulis sebagai Mama/ Bapa Mertua Penulis sebagai Abah”

2/21/2023

Hannan Medispa Kuala Kangsar - 3rd session

11 Feb 2023

Basically kali ni buat treatments ni:

1. Cuci muka + urut muka, banyak kali jugak, 2-3 kali. 

2. Wap muka dalam 10 minit untuk buka pori. 

3. Remove segala black head dekat muka. 

4. Iced Hammer 

5. Pakai LED mask untuk remove kuman + bakteria. 

6. Pakai sunscreen. 

Iced Hammer tu best sebab sejuk, nyaman je. Tapi bila fikir balik kan, benda tu boleh je buat kat rumah, DIY. Letak gel aloe vera dekat muka, ambil ais, balut la dengan apa2 kain then rub je dekat muka haha. Spa punya ada la alat khas dia, yang moden, kita buat la cara conventional.

Untuk treatment kali ni aku tak puas hati dengan beautician dia, bimbo gila hahaha. Aku allergic tau dengan orang yang tak tau benda basic haha. Tu 1 bab lain la, yang penting dia buat treatment buang black head and white head tu tak memuaskan langsung.

Lepas tu dah habis dia suruh aku duduk untuk dia urut sikit katanya. Mak ai dia tumbuk belakang aku macam nak terkeluar organ-organ dalaman dari rib cage haha.

Kelemahan spa ni so far aku rasa sebab beautician dia bertukar-tukar tiap kali kita buat treatment. Aku faham la mungkin ada kekangan dari segi rotation shift etc but please educate your beautician thoroughly before treatment started. 

Sehari sebelum ambil kes, beautician kena baca file client betul2, apa masalahnya, nak fokus dekat treatment mana, apa treatment yang dah ambil etc. Ni kita pulak kena cerita apa kita dah buat 😕 

Lepas habis treatment dorang akan whatsapp suruh rating aku tak pernah rate sebab aku rasa dorang ni defensive and akan publish yang good rating je dekat media sosial haha. 

Aku ada beli skincare dorang, saja nak try kebetulan skincare aku nak habis dah. Range harga 1 produk dalam RM90 ke atas. Aku beli toner, serum dengan moisturizer. Katanya tahan 3-4 bulan dalam 1 botol, we'll see. Pakai best sebab cepat serap, effect tak tahu lagi. Cuma tak suka packaging toner dia, jenis tekan and memancut keluar. Dorang tak pernah tengok ke botol toner jenama lain? Haha. Kan tuang je senang, takde membazir.

Good 2 : Bad 3

2 comments:

  1. Salam sis...cmne feedback lpas guna produk hannan? Lpas tu sis ade pegi lg utk buat treatment x kat hannan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Produk dia okay untuk saya sebab saya ni memang dari dulu pakai produk apa pun takde masalah. tapi nak kata ada wow improvement tu takde la sangat, biasa je.

      aah saya still buat treatment dengan dorang. ada lagi 2 sesi then habis :)

      Delete

Thank you for your time reading my experiences and thoughts.

If you have any inquiries that need urgent reply, kindly email to nadiaroslan261@gmail.com

Awesome!