Sepatutnya bulan ni aku dengan Suami bercadang nak ke Perth, tiket dah dibeli. Tapi sejak Covid memunculkan diri tanpa dijemput ni, kitorang memang dah redha dah tak jadi pergi. Nasib la awal tahun dulu time nak cari penginapan Suami aku suruh tangguh dulu. Tup2 bulan 3 taraa here I come, Corona said proudly. 😤
Hari tu time kat Kuantan sembang2 dengan Suami pasal benda ni. Tengok2 malam tu Air Asia bagi email cancel flight. Dalam email dia bagi arahan macam mana nak tukar ke Credit Account (CA). Hari Selasa baru aku buat dekat desktop.
Kau tekan je link yang dia bagi automatik akan connect terus ke chat AVA. AVA tu robot Airasia yang akan proses CA kita. Dia akan minta booking number, family name and departure city. Senang sangat proses dia.
Semua proses yang berjaya AirAsia akan emel progress. Semalam aku dapat emel yang permohonan aku sedang diproses, tup2 pagi ni dapat emel tiket aku dah di kreditkan dalam CA aku. Alhamdulillahh. 2 hari je proses. Nak tengok CA log in Air Asia, pergi kat menu ada menu CA. Tekan jeww and taraa. Boleh cek via website je, apps mobile tak boleh.
Dia bagi amount exactly harga tiket cancel tu. Boleh diguna dalam masa 2 tahun dari tarikh amaun dikredit ke CA. Kalau harga tiket (boleh termasuk luggage, meal) next yang korang nak beli mahal sikit, balance boleh bayar guna online banking or kredit kad. Kalau CA ada balance, boleh guna untuk next purchase.
Thankyou Air Asia for fast service. Time puji kita puji, time kecam kita kecam haha. Aku dan Suami dah bincang nak pergi mana guna CA tu. Tunguuu.
Adeh rasa dah lama pula tak pergi bercuti. Lagi2 sejak pkp haritu
ReplyDeletehehe kan? Pergi oversea lagi la tak mandang. cuti2 dalam malaysia je laa. tu pun semua tempat penuh manusia
Delete"Tungguuu" tu maksudnya pegi Langkawi kan? haha
ReplyDeletehehe bukan. jauh lagii sikit haha
Delete