”Ceritera ini dibintangi oleh: Penulis sebagai Aku/ Suami Penulis sebagai Didi/ Ibu Penulis sebagai Mak/ Bapa Penulis sebagai Ayah/ Ibu Mertua Penulis sebagai Mama/ Bapa Mertua Penulis sebagai Abah”

1/23/2017

Self Reward

Kat sini aku nak senaraikan apa yang aku target nak beli tahun ni. Aku jarang membeli tapi sekali membeli hmmm taknak komen. Haha. Kekadang taste aku tinggi, kekadang barang pasar malam pun aku layan. 

Aku tak kisah beli barang yang agak pricey tapi tahan lama. Dan aku akan beli kalau aku betul-betul berkenan and aku tahu aku fully utilise. Sebelum-sebelum ni ada yang aku berkenan tapi aku tahu tak berbaloi tapi aku beli jugak sebab nafsu. Sekarang aku dah boleh kawal nafsu, sedikit. Bahahha

So sebagai self reward tahun ni; hadiah birthday, hadiah for being awesome kahkahkah, hadiah for survive in this chaotic world, ni antara barang yang aku target. Aku pernah baca illustration target lagi mudah untuk dicapai, lagi ter motivate. Kot la kot.

Aku bukan nak berlagak sebab bendanya tak beli lagi. Aku bukan high demand sebab aku bukan mintak kat orang, ni semua hasil usaha sendiri. Ni semua untuk kepuasan diri dan akan dipakai inshaAllah selama bertahun-tahun. 

Benda-benda ni bukanlah aku akan dapatkan jugak, depends pada bajet dan nafsu. Kahkahkah.

1. Handbag


Bag ni harga dia almost RM1k. Kalau ada offer boleh dapat RM700. Sekarang tengah offer CNY. And bag ni akan discontinue pengeluaran. Aku cari warna ni kat banyak outlet dah takde. Kalau takde takpelah, beli la yang lain. Tak rigid pun. Hehe

2. Smart Watch


Semalam time jalan kat butik Fossil aku ternampak smart watch dia. Harga lebih kurang RM1250 gitu. Smart weh tapi tengoklah, besar sangat untuk tangan aku :(. I is sedih, Kaki kecik, tangan kecik. Eh merungut pulak. Berdosa Nadia! Sila bersyukur ada tangan ada kaki. Aku jarang minat jam bulat tapi yang ni smart. 

Huawei dengan Samsung punya Smart Watch pun ada yang handsome. Nanti nak ushar yang dua tu pulak. Apple punya smart watch walaupun petak nampak macam pondan gitu hahahaha

3. Action Camera

Camera aku dah ushar gopro dengan olympus. Tak decide lagi which is better and worth. Patutnya target nak beli bulan ni tapinya duit tu nak simpan ke lain dulu, perkara yang lebih mustahak. 

Okay cukup 3 dulu, kalau nak list semua nanti melampau pulak orang tengok nafsu aku. Tak tahu lah mana dapat dulu and tak tahulah mana yang kena postpone ke tahun 2018. Hahahaha.

Kena buat kerja part time nampak gayanya. Jadi driver uber lah. Hahahhaa. 

12 comments:

  1. pergh, bakal driver uber pertama dekat perak ni! haha~~

    sronok sebenarnye bila ada target dan aim nak beli....sebab lepas tu rasa puas hati sangat!! by the way, kenapa Nadia suka fossil jugak? haha, cantik kan barang2 fossil, cuma IQ pun tak mampu nak beli kalau tak menabung..huhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. driver perempuan pertama kehkehkeh

      kann. ada benda nak kejar tapi tu lah semuanya bersifat materialistik hahaha. mmg suka sebab barang dia kena dengan citarasa hehe. sama la IQ, mmg kena menabung. hehe

      Delete
  2. I pun nak beli action cam. Disebabkan go pro macam muntah darah juga harga dia, I'll go for SJ5000X Elite. Tengok review semua mengancam, so boleh la kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeke? okay boleh jugak tgk review tu nanti. kalau boleh jimat kita jimatt hehe

      Delete
  3. Hmmmm, ramai pompuan yang suka fossil..

    Kalau dah sampai harga2 itu, minat pun jadi tak minat dah kalau aku..huhuhu.. tapi memang tak dinafikan, barang mahal biasanya tahan lama..huhuhu..

    Aku do'akan kau dapat benda2 yang kau nak, amiin..~ ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe harga macam tu jadikan motivasi utk menabung. tapi bila dah ckup duitnya sayang pulak nak habiskan sekaligus sebab nak kumpulkan tudia sempat habis pantang anak kedua haha

      ameennn2 :)

      Delete
  4. Beg fossil tu kat ig aku tengok murah sikit plus boleh bayar dua kali, hahahah jgn tanya apa nama ig dia aku dh lupa.

    Aku hampir beli jugak. Tp aku kawal diri dgn tutup data internet. Hahahhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah selalunya online lagi murah. okay nak carilah hahaha.

      Delete
  5. apa salahnya kalau jam mcm pondan, barulah lelaki2 tak kacau. eh? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. i want to feel macho when wearing something. nak feel macho ye bukan cantik hahahahaha

      Delete
  6. hAHAHAHA macam pondan.. Celah mana nampak cam pondan, nok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha dia macam petak yang feminim. aku nak petak yang gagah perkasa. banyak songeh buat sendiri la hahahaha

      Delete

Thank you for your time reading my experiences and thoughts.

If you have any inquiries that need urgent reply, kindly email to nadiaroslan261@gmail.com

Awesome!