”Ceritera ini dibintangi oleh: Penulis sebagai Aku/ Suami Penulis sebagai Didi/ Ibu Penulis sebagai Mak/ Bapa Penulis sebagai Ayah/ Ibu Mertua Penulis sebagai Mama/ Bapa Mertua Penulis sebagai Abah”

3/13/2023

1st weekend of March

 4 March 2023

Pukul 10am aku ada appointment facial. Kali ni buat whitening peel. Dah 2x buat yang ni. Aku masih tak perasan sebarang perubahan dekat jeragat aku tapi aku perasan muka aku dah tak se dull dahulu. Hihi. Next sesi baru aku nak request scan muka.

Habis je facial, lepas lunch dan Zohor kami balik rumah nak kemas baju nak ke KL. Patutnya ke KL hari Ahad pagi tapi Suami nak join training rugby pagi Ahad tu so kitorang book hotel paling murah sebab sampai dah malam. 

On the way ke KL singgah makan kotiau goreng dekat Tapah. Terpencil kedainya, tak tahu dalam waze ada ke tak. Kuey Teow Kerang Pak Itam namanya. 

Simple je rasa dia and sedappp

Then singgah office Husband nak ambil helmet. Kitorang beli helmet post dekat office dia.

Syomel tak helemet kitorang? Haha. Nak rasmi ke mana ye?

Punya excited sebab comel, dalam kereta pun aku pakai helemet hahaha. Then meneruskan perjalanan dengan keterujaan yang belum kurang haha. Sebelum check in sempat singgah Decathlon Damansara, beli selimut untuk camping haha ada je benda nak beli kalau dah ke situ.

Meta Hotel

Kami booked hotel ni untuk 1 malam dekat area Ampang, cari yang dekat dengan tempat training rugby Husband dekat AU2. Dia hotel shoplot je, please don't expect anything. Hotel tu self check-in, dia bagi no kod pintu bagai. Sampai dah dekat pukul 12am, tengok2 kod tu tak boleh guna. Nasib baik call orang tu angkat. Rupanya kod dia bertukar setiap hari. Hapooo. Kalau tukar maklum la.

Bilik kami tingkat 3, no lift, no problem. Yang problem nya, bilik air dia kotor. Yikesss! Bagi aku hotel murah macam mana pun, wajib bersih sebab yang dibayar tu duit fasilities bukan duit kebersihan. Takkan bayar murah toilet macam toilet awam? Erghhhh. Eh tapi takde la murah mana, RM135 kot.

5 March 2023

Esoknya pagi2 buta aku teman Husband training. Sebelum tu teman dia jogging 4km.

Jarang2 dapat training dekat Padang yang menghadap KLCC

Habis training dalam pukul 10.30am, kami balik hotel dan ready untuk check-out pulak. Pukul 11.30am dah check out terus menuju ke Restoran Nasi Dulang Daun Pisang Bangi. Recommended makan situ! Memang sedap. Harga keras sikit tapi berbaloi dengan portion dan rasa.

Set bawal putih RM25. Udang sambal petai not included.
 
Set sotong bakar RM45

Sos dia ada 3 jenis, semua sedap! Gulai lemak dia sedap! Aku add on sambal udang petai dengan udang galah masak lemak (6-7 ekor RM20), total RM113. Makan berdua! Hahahha. Tapi puass! Rasa nak repeat. Hehe

Dah kekenyangan kami ke IOI Putrajaya dengan beberapa misi. Dan all missions accomplished! Hehe.

Salah satu mission beli jaket Uniqlo. This is mine, Husband's is navy blue. Love the material.

Badan pun dah penat kami check in AirBNB favourite kami di Cyberjaya, Kanvas SOHO. Suka duduk sini sebab studio dia padu dan pool nya bestt! RM110 je kot semalam. Teringat Meta Hotel tu yihhh lagi mahal rupanya hotel hauk tersebut! Sampai bilik tidur dulu sebab dah kepenatan. Pukul 5.30pm keluar pergi mandi pool. 7pm dah naik atas sebab dah start hujan and aku nak bersiap ke KLIA. 

4 comments:

  1. Ye wehhh..kalau gi Decathlon tu memang berhantu. Niat taknak beli pape. Tau² troli penuh jeeee 🤣. Bahayaaa ye. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha sangat bahaya. tips: jangan masuk! Hahaha

      Delete
  2. Alaaa... ampang dekat dah dengan rumah uncle... Kalau bagitau uncle tanak nasik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala yeke. nasi je ke? kambing bakar takde? haha

      Delete

Thank you for your time reading my experiences and thoughts.

If you have any inquiries that need urgent reply, kindly email to nadiaroslan261@gmail.com

Awesome!