”Ceritera ini dibintangi oleh: Penulis sebagai Aku/ Suami Penulis sebagai Didi/ Ibu Penulis sebagai Mak/ Bapa Penulis sebagai Ayah/ Ibu Mertua Penulis sebagai Mama/ Bapa Mertua Penulis sebagai Abah”

6/28/2024

Didi and his logic

Semalam Didi takde dekat rumah, dalam pukul 8pm dia called aku, sembang2. Tetiba dia cakap,

'Yang, Abang ada benda nak cerita, tadi nak cerita lupa'

'Ha cerita la', balas aku excited. Uuu ada gossip baru, sambung aku dalam hati.

'Tau takk, semalam budak Abang nampak penampakan dekat ofis, atas bonet kereta, time tu senja. Abang dah tengok rakaman CCTV, memang yeeee, time tengok abang cakap dalam hati, Ya Allah binatang apa ni? Macam kain putih mengengsot atas bonet kereta tu. Meremang bulu roma'

'Hmm yeke?' balas aku ringkas

'Yeee. Tapi kat ofis Abang memang banyak. Ofis tu terkenal dengan hantu budak, ramai dah nampak dekat tingkat atas sekali and selalu dengar bunyi tapak kaki budak berlari'

'Hmm biasalah, semua bangunan pejabat ada rasanya benda2 macam tu especially bangunan lama'

'Guard memang selalu kena kacau, kadang2 dia intai, kadang2 dia cuit, kadang2 dia usap kepala'

'Hmmm'

'Dah la Abang taknak cerita dah lah, sian Ayang tinggal sorang2'

PADAHALLL DIA DAH CERITA SEMUA WEHH, SEMUAAA, DETAILSSS YEEE

Lepas tu aku cakap

'Ha tauu pun!'

'Eh takpe, Abang tau Ayang tak ambil peduli pun bab2 ni. Ayang memang jenis tak takut. Dia macam kucing la tau Yang, kalau kita takut baru dia datang menyendeng'

😑😑😑😑😑

Sungguh konfiden ye Suamiku ituuuuu!

Dari Suami sampai ke family semua cakap aku tak takut hantu sebab ada beberapa event yang berlaku and dorang tengok aku macam takde perasaan.

Weh takutt la! Tapi takde la tunjukk. Time dia cerita tu aku tengah basuh kain sebenarnya. Terus aku terbayang ada 'budak' duduk atas washing machine tu sebab dulu dekat Uni aku memang ada sorang 'budak' suka duduk atas washing machine sambil goyang2 kaki.

Tapi tu la, jenis aku kalau takut aku buat jugak, TERPAKSA la, takkan sebab takut kita tak teruskan hidup. Time sidai baju dah aku terbayang ada benda tengah intai aku dari tangga, tapi aku sidai la jugakk sampai habiss, takkan nak biar. Nak suruh siapa sidaai?? HANTUUU?

2 comments:

  1. Kira berani lah tu sis nadia... Hahaha... Kita pun jenis tak amik pusing, tapi kalau perasaan seram tu dah muncul.. Tinggal lah je lah semua pekerjaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha terpaksa berani / pura2 berani supaya hantu tak kacau *percaya pada teori Didi haha

      Delete

Thank you for your time reading my experiences and thoughts.

If you have any inquiries that need urgent reply, kindly email to nadiaroslan261@gmail.com

Awesome!