”Ceritera ini dibintangi oleh: Penulis sebagai Aku/ Suami Penulis sebagai Didi/ Ibu Penulis sebagai Mak/ Bapa Penulis sebagai Ayah/ Ibu Mertua Penulis sebagai Mama/ Bapa Mertua Penulis sebagai Abah”

5/09/2022

1st weekend of Raya

Dulu kami bukanlah orang senang sangat, takde la semua nak boleh dapat. Nak ikutkan kalau nak makan Pizza Hut tu memang jarang2 la, on special occasion je dapat. And dah jadi tradisi dari kecik lepas raya je kami makan pizza, adik beradik tong2 duit raya belanja Mak Ayah. Hehe kenangan.

Sabtu lepas konon nak ulangilah tradisi keluarga tu. Kami pergi Pizza Hut Kuala Kangsar dalam pukul 4 petang. Memang sengaja tak lunch sebab nak simpan perut. Sekali sampai sana tak boleh dine in! Boleh take away je. Wakluuuu! Tak feel kot take away, baik aku order grab je gitu. Aku kalau lapar boleh jadi naga. Bukak franchise sebesar-besar alam tapi tak boleh dine in. Hapooo! Eeee sakit hati (sampai sekarang rasa haha). Dah la lapar gila, nasib baik makcik aku ada buat makan2. Terus ke rumah makcik aku makan Kueytiow Kari. Mak cakap lain kali makan Pizza, pergi Ipoh. Huh boikot Pizza Hut KK.

Ahad pulak aku dah janji nak bawak cousins yang kecik cenonet tu pergi makan Sushi King dengan syarat bagi aku RM20 sorang, yang lebih aku topupkan hehe. Kitorang sampai dalam pukul 11am dekat AEON and were the 1st customer to enter Sushi King haha.

Kemain dorang makan. Pandai ek kecik2 makan Sushi. Aku umur dah 20an baru pandai makan.

Dah macam menara. Haha. Total damage: RM160. Oklah budak2 puas makan. Sekali sekala ye dak?

Then pergi pusing2 dalam Aeon. Dorang ajak pergi kedai buku. Bagusss! Takde lah nak pergi tempat bukan2 walaupun dekat Popular benda bukan2 jugak dorang beli 😑 Aku sempat grab 3 buku with total damage of RM110. Sumpah aku dah bertahun tak beli buku, memang semalam tak boleh kawal nafsu hehe. 

Tengah baca yang paling kanan. Perang Salib tu ada 3 episod, baru beli yang satu. Kalau masyuk nanti boleh beli lagi 2 episod hehe. Penulisan Ramlee Awang Mursyid and Abdul Latip Talib memang sedap

Dah habis pusing Popular, kitorang makan Llao Llao pulak. Yang tak suka aiskrim yogurt beli Baskin Robin. Habis makan terus gerak ke Petting Zoo Gunung Lang. 1st time pergi sana. Sorang kena bayar RM6 untuk entrance and makanan binatang RM2/pack - kami beli 5 pack untuk itik, kambing, ikan dan kuda pony.


Mengenang nasib ke tu?

Apa la yang dimenungkan si Awatif ni haha

Bagi aku worth it la pergi sana dengan bayaran sebanyak tu. Macam2 binatang ada; sheep, goat, cow, ostrich, peacock, snake, rabbit, raccoon, hamster, duck, fish, horse and many more tiny little creatures. The space is cozy, spacious and comfortable. The view is awesome even yesterday's sun was scorching but the lighting worth for pictures hehe. And there is small stall that sell iced water.

Then kami singgah rumah aku untuk solat semua siap pakej makan maggi kari haha sian datang rumah ada maggi je. Lepas Asar kami gerak ke rumah pakcik aku dia buat makan2. Ada bihun sup, roti jala kuah durian and satay. Alhamdulillah rezeki.

Hari ni aku dah start ganti puasa. 7 hari oi! Haha. Wish me luck.

Dah rindu suasana raya bila semua keluarga berkumpul, bergelak tawa, berkongsi cerita. I woke up this morning with a heavy heart knowing that life has turn to normal, like before Ramadhan. Definitely will miss Ramadhan and Syawal. Semoga kita semua dipanjangkan umur. diberi kesihatan yang sempurna untuk Ramadhan dan Syawal akan datang. Aameen. 

4 comments:

  1. Amboi! Tradisi makan pikza tuuu....

    Uncle sampai la tak pandai makan sushi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe acah2 italians. cuba uncle, saya dulu pun tak pandai, sekarang suka pulak hehe

      Delete
  2. Akak sampai sudah x reti makan sushi..selalu kena tinggal pasal ni la...kawan2 opis semua hantu sushi..akak duk la sensorang time lunch layan blog..diorang ni pun satu..dh tau nak pi makan sushi...pia ajak akak..ke memang diornag x suka akak join..hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe nanti akak cakap je nak join. cuba try. saya dulu memula tak suka jugak. sekarang asyik craving je hehe

      Delete

Thank you for your time reading my experiences and thoughts.

If you have any inquiries that need urgent reply, kindly email to nadiaroslan261@gmail.com

Awesome!