”Ceritera ini dibintangi oleh: Penulis sebagai Aku/ Suami Penulis sebagai Didi/ Ibu Penulis sebagai Mak/ Bapa Penulis sebagai Ayah/ Ibu Mertua Penulis sebagai Mama/ Bapa Mertua Penulis sebagai Abah”

9/08/2022

Niat nak kurus tapi makan macam .....

Semalam aku kerja macam biasa, office masih lengang, biasalah cuti sekolah mak bapak ambil peluang bawak anak jalan-jalan. Aku nanti kalau ada anak memang pergi bercuti time hari biasa je, koser nak bersesak coz eduacation and knowledge are not revolve around class room only, it's wider than that. So kekdahnya pergi bercuti pun adalah sesi pembelajaran gituhhh haha. 

Waktu lunch aku dengan officemates pergi makan Nasi Ayam Penyet Tambun. 2nd time there, love their ayam penyet. Aku yang ajak officemates ke sana and they approved! And I'm proud haha. Kalau korang google dia akan hantar ke kedai lama dorang. Kedai baru dorang betul2 belakang Starbucks Tambun, dekat cafe Extreme Park Tambun. Memang pedas namati sampai pukul 1 pagi tadi aku bangun sakit perut haha. Cari nahas. Yang bestnya kedai tu dia bagi kicap cap kipas udang, mahal oi kicap tu haha. Aku memang tambah kicap nak kurangkan pedas walaupun hakikatnya aku kuat je pedas.

Lepas makan colleagues ajak pergi beli air Yogurt&Milk   dekat Greentown. Takeway je. First time aku tau kewujudan kedai tu. Air dia sedap, ambience dia very calm. Nanti nak lepak sana la sambil tunggu kereta dicuci, depan tu ada carwash yang besar.



Sebab dah habis waktu lunch tak sempat la lepak sini. Looks so comfy and cozy

Banana Avacoda Yogurt. Sedap! 

Petang afterwork aku dengan impian dan iltizam yang tinggi untuk kekal langsing, terus balik rumah salin swimming suit nak pergi swimming dekat Pusat Akuatik Tuanku Zara. Bukan kaleng-kaleng ye, ke stadium terus. Haha. Tapi marah betul aku dengan kerja pembentungan depan hospital Ipoh yang dah bertahun tak settle2 and mengakibatkan jem seterusnya mengakibatkan aku sampai lambat maka kuranglah masa bakar kalori haha alasan kau. Tapi betul aku marah, apa ke hei nye lama sangat? Nama projek 'Projek Pembaikan Pembentungan untuk Keselesaan Generasi Akan Datang'. Whuttt? I already suffer with this generation and I also need to suffer with future generation? How unfair! Haha. 

Sumber: website MBI

Selesa. RM3 per entry untuk dewasa, RM2 untuk kanak2. Aku pergi ladies hours. Even toddler boy pun tak boleh masuk 

Ada 4 swimming pool. 2 dewasa 2 kanak-kanak. 0.5m, 0.9m, 1.1m dan 1.2m. Sebab aku bajet aku athlete of course la aku berkubang dekat yang paling dalam. Kalau ada yang size olimpik pun aku akan ke sana (dengan pelampung)

Sampai pukul 8pm. 7.45pm siren yang macam amaran gempa bumi tu bunyi. Relax boleh? Bikin gelabah je. Buat la lagu doraemon ke apa ke. Tak chill betul

Aku solat Maghrib dekat Masjid sebelah Hospital Ipoh then terus pergi makan malam dekat Dataran MBI. Hapoo lepas workout terus melantak? Haha lapar oii berenang walaupun dah tak skillfull macam dulu sebab lama gila aku tak swimming, 2 tahun ada, lari dah tempo. Haha. Nak kena suruh husband train balik. Aku boleh swimming pun dia ajar hihi.

So hari ni aku puasa bagi menutup dosa makan banyak plus minum air manis semalam haha.

12 comments:

  1. Uncle tak boleh tengok pool macam tu... geram nak terjun!

    ReplyDelete
  2. bukan kaleng-kaleng... kalau ammi gi pusat akuatik bawak pelampung sekali aci? ahaksss..
    tapi kan..ammi pun jarang bawak anak bercuti waktu cuti sekolah. mahal nak mamps segala harga pastu dengan jam melampau lagi. biasanya ammi cutikan je dorang either Friday / Monday pastu kitorang pergi je over the weekend..takyah tunggu school holidays

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha boleh2, bawak set snorkeling pun boleh hihi. aah kan, cuti kan je dorang, lebih aman gituu haha.

      Delete
  3. Lama tak swimming.. dulu sblm dpt anak rajin la lepas keje pi swimming pool dkt dengan ofis bayar rm3 je..
    ni dh 4 tahun x swimming bila nk slim nya xtau la..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha swimming lapar, lepas swimming makan tak ingat dunia, so swimming pun tak boleh kurus haha

      Delete
  4. benda paling susah nak buat swimming...hahaha..sebenarnya sis penakut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tips utama bila masuk air adalah jangan panik. so buat water confident dulu then slow2 belajar berenang hehe

      Delete
    2. tips utama bila masuk air kena minum sket air kolam tu.. baru bole blend in

      Delete
  5. kita swimming tak pandai. dugong tengok kami pun gelak tutup mulut..

    ReplyDelete

Thank you for your time reading my experiences and thoughts.

If you have any inquiries that need urgent reply, kindly email to nadiaroslan261@gmail.com

Awesome!