”Ceritera ini dibintangi oleh: Penulis sebagai Aku/ Suami Penulis sebagai Didi/ Ibu Penulis sebagai Mak/ Bapa Penulis sebagai Ayah/ Ibu Mertua Penulis sebagai Mama/ Bapa Mertua Penulis sebagai Abah”

4/13/2023

Kek Pisang

Hari tu Suami share 1 video Khairul Amin ft Harvey Norman. Video tu KA guna oven Samsung buat kek pisang. Aku ingat dia bagi video tu sebab nak belikan aku oven tu, rupanya dia suruh buat kek pisang HAHAHA.

Aku tak pernah baking kau tauu. Oven dekat rumah tu memang buat panggang ayam je. Pernah la buat ala2 lasagna gituu. Bake kek ke apa memang tak pernah sebab tak minat haha.

Tapi sebab Suami request kan, kita usaha la buat. Resipi of course tiru KA. Cuma dalam resipi tu dia letak choc chips, jenuh la aku pusing satu Ipoh cari choc chips, habis weehhh! Orang Ipoh ni buat sambal belacan guna choc chips ke pun? Tapi tak dinafikan la kan, musim rayaa.

So instead aku ganti dengan choc rice + minced almonds.




Nasib jadi weh, rasa la kek pisang, tak rasa betikk haha. Tapi tekstur dia macam tak jadi serupa dengan KA, aku tak tau kat mana silapnya haha. Gasaklah janji rasa kepisangan tersebut haha. Husband makan dengan ais krim sebab KA pun makan dengan aiskrim. Sejenis mudah terpengaruh dia tu haha.

Janganlah lepas ni Suami aku minta kek indulgence sudah, tu memang aku ambil wallet dia pergi Secret Recipe haha. 

6 comments:

  1. Iolls cadangkan buat brownies pulak untuk dia. Makan dengan aiskrim layannn ooo

    ReplyDelete
  2. huaa tak retiii. Unless Jaja share resipi mudah and sedap ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No problemo. Sok lepas raya iolls share ok.

      Delete
    2. yeay! tapi kalau tak update tu maknanya tak jadi la tu >< haha

      Delete
  3. Alah... Kot-kot nasib baik encik suami mintak kek secret recpie je...

    ReplyDelete

Thank you for your time reading my experiences and thoughts.

If you have any inquiries that need urgent reply, kindly email to nadiaroslan261@gmail.com

Awesome!