”Ceritera ini dibintangi oleh: Penulis sebagai Aku/ Suami Penulis sebagai Didi/ Ibu Penulis sebagai Mak/ Bapa Penulis sebagai Ayah/ Ibu Mertua Penulis sebagai Mama/ Bapa Mertua Penulis sebagai Abah”

11/22/2023

Review Skin Treatment di Hannan Medispa

Januari hari tu aku subscribe treatment dengan HM dan baru je berakhir Sabtu lepas dengan total 18 treatments. So dalam 11 bulan jugak la aku dengan dorang. 

Waktu buat face scan aku obviously ada masalah jeragat dan pori besar. So beauty consultant cakap treatment aku akan fokus yang tu la.

Treatment 2 minggu sekali.

Pengalaman aku?

Honestly, my personal opinion, korang tak payah la buat treatment kat sini. Better cari yang betul2 klinik atau mana2 SPA yang more reliable.

Kenapa?

1. Jeragat aku takde pudar pun, sama je.

2. Dia janji akan buat face scan setiap 4x treatment untuk tengok progress. Non hadoooo! Aku saja tak nak ingatkan sebab nak tengok macam mana dorang manage data clients. BIG FAIL.

3. Hard sell. Suka paksa orang beli produk dorang. Siap cakap kalau tak pakai produk dorang tak boleh nak salahkan dorang kalau treatment tak menjadi. Eh kauu?

4. Aku ada beli mask dorang letak dekat spa. Dijanjikan setiap kali treatment dorang akan guna mask tu. Hmm kalau tak ingatkan memang tak le. Aku malas nak ingatkan, ada 1 lagi baki mask aku dalam simpanan dorang. Lantak situ. 

Bagi aku kalau kau tak reti buat pengurusan data, maknanya kau fail nak manage business kau. 

5. Ada beautician yang bimbo. Boleh pulak tanya aku nak buat treatment untuk apa? Hellooo! Korang patut simpan history aku, sebelum aku check-in, semua data pasal treatment aku korang kena tahu. Tak professional langsung. Kalau semua aku nak ingatkan, baik aku buat sendiri.

6. Dari segi prosedur selalunya lepas cuci muka akan steam muka. Apa la salahnya time cuci tu dah siap2 on steam machine tu. Ni dah siap cuci baru nak on then kene tunggu beberapa minit pulak nak bagi air tu boiling.

Steam muka akan ambil masa 5-7 minit, ada masa tu lama gila sampai kebas muka aku padahal aku dengar dorang sembang2 je kat depan tu.

7. Ada satu treatment tu selalu aku dapat full package termasuk cold hammer, tetiba nak last tu kena add on cold hammer tu kalau nak. EH???

8. Ada masa aku tukar tarikh appointment tapi tak dimasukkan dalam sistem. Again, management fail! 

Takde la takde kebaikan langsung. Muka aku tak se dull dulu tapi aku tak tau la tu sebab skin teratment ke sebab aku pakai skincare mahal sikit sekarang ni. Pori2 aku pun dah kecik sikit.

Beautician dia ada yang okay, ada yang bimbo, tak profesional.

Produk dorang not bad tapi aku tak beli dah sebab harga high end tapi packaging desa. Haha. Lagipun aku malas nak ke sana semata mata nak topup produk. Personally aku suka pencuci muka dia and sunscreen dia je. Yang lain so-so je. 

So overall 4/10, not worth it.

12 comments:

  1. Aini penah gak kene camtu pastu x follow up pun kt dia lantak pi.. Nama dia Sanctuary apa ntah.. lama dah it was like 2010

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah bayar penuh ke tak time tuu? Ntah pape kan kalau dah bayar. Ni tengah survey yg mana yg ok dekat Ipoh.

      Delete
  2. Uncle suka la Nad guna istilah 'desa' tu... "Lembut tapi berbisa!"

    Keh keh

    ReplyDelete
  3. Baca komen uncle, auto ketawa saya kak 🤣🤣🤣. Tapi memang jleb sangaaaat Kata2 tuh 😂.

    Saya tak pernah ke klinik kecantikan, Krn jujur takut tak sesuai lalu makin rusak kulit. Apalagi skin type saya ini super duper sensitif. Makanya prefer pakai skincare yg sudah cocok, dah rutin kan itu. Plus saya konsumsi skin vitamin setiap hari.

    Alasan lain tak pernah ke klinik kecantikan, mahaaal 😂. Dan harus rutin kan. Sebenarnya bisa aja kalo mau, tapi artinya budget saya traveling dah pasti berkurang drastis 😅. Jadi sudahlaah, saya pilih ttp traveling saja 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha

      oh, skin sensitif kena lebih berhati-hati pilih sebab once broken susah nak pulih kan. Tula, saya pun lepas ni nak opt for vitamin je la. Any suggestions? Sebab kulitmu cantik bangat hehe

      haha pilihan yang bijak Fanny, should follow ur choice.

      Delete
  4. Loh..staff kat ofis ni ada yang nak ke sana..next week..nasib baik baca...suruh diaorng cari tempat lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je nak cuba try kat sana sebab maybe memang ada cawangan yang bagus.

      Delete
  5. Anonymous1/17/2024

    Sy buat di hannan medispa muar. Ambil pakej. Tapi every time ada je kena add on. Contohnya begore laser treatment,kena buang white and blackhead kena add Rm30, pakai mask gel pun Rm30. So ada additional even dh bayar untuk pakej..jadi habis treatment ni sy nak try tempat yg lain. Btw,jeragat sy tak hilang juga even dah nak sesi ke 10😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh peliknya nak buang white head black head kene tambah. Habis pakej tu cover apa je? Erghh. Tu la, sy pun nak survey tempat yg lebih trusted and relaible. MOga jumpa la yg sesuai utk kita, beribu dh hbs ni haha.

      Delete
  6. Anonymous3/04/2024

    nasib baik baca ni dulu sbelum bayar 1999..ms tgh buat rasa penat..byr yg skali buat tu je rm200...walaupon rs ruginyer rm200..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh saya yg first rm50 je, rasa mcm ok tu yg proceed. kalau kene rm200 mmg x proceed dh agaknya haha

      Delete

Thank you for your time reading my experiences and thoughts.

If you have any inquiries that need urgent reply, kindly email to nadiaroslan261@gmail.com

Awesome!